28. 5. 2018

Redukce hmotnosti

Redukce hmotnosti

 

Pomohu vám při výběru vhodných potravin a najít takový stravovací režim, který vám bude vyhovovat a budete ho moci dlouhodobě praktikovat. Umožní vám jíst zdravě, v dostatečném množství a neodříkat si na co máte chuť (samozřejmě v přiměřeném množství) a při tom si udržet svoji požadovanou hmotnost.

V případě, že si nenajdete správný způsob stravování, je po zhubnutí  (držení diety) opět  nebezpečí nárůstu hmotnosti.

Ideální váha je údaj velmi individuální, kromě výživy má na něj vliv mimo jiné i stavba těla a genetika.

Pod pojmem redukce hmotnosti je obecně míněno odbourání tukové tkáně.

Možná jste se i vy již několikrát přesvědčili, že krátkodobé  držení přesně rozepsaného monotónního jídelníčku nebo užívání redukčních přípravků není řešením, pokud si nenaleznete správný stravovací režim. Naprosto zavrhněte pojmy jako obsah 0% tuku nebo  light  potraviny, které vaše tělo  zanášejí balastními látkami a zhoršují potřebné vyživení vašeho těla. Nepočítejte striktně kalorie.

Stejně jako u výživy obecně i u  redukční  výživy platí , že je nutné  umět si vybírat  nutričně kvalitní potraviny a neřídit se reklamou. Pokud snížíte kalorickou hodnotu stravy a zároveň i její nutriční hodnotu, nedojdete k požadovanému výsledku, ba naopak.

Musíte si stanovit pravidelný stravovací režim tak, aby vám vyhovoval, a rozložit příjem energie a jednotlivých živin do více menších dávek s ohledem na váš denní režim. Najít a osvojit si správný režim výživy je to nejtěžší.

Základní pravidla:

  • jíst pravidelně 3 až 6 jídel denně k zajištění stabilní hladiny cukru v krvi
  • mezi jídly maximální prodleva 4 hod
  • poslední jídlo 3 až 4 hod před spaním
  • snídaně je nutností
  • oběd by měl být nejvydatnějším jídlem
  • jíst pomalu, v klidu, řádně žvýkat
  • nepít během jídla nebo těsně po něm
  • vyhnout se balastním potravinám (sušenky, chipsy a pod.)

Stejná pravidla platí i pro zvyšování hmotnosti, pouze je zvýšen příjem jednotlivých živin.